Hoe maak je een eTwinning-account? 

Om een eTwinning-project te kunnen opstarten en een partner te vinden om dit project op poten te zetten, heb je een eTwinning-account nodig. Op deze pagina vind je een uitgebreide handleiding. Meer info vind je op onze webinar- en presentatiepagina.

Je had al een eTwinning-account op het oude platform (voor juni 2022)

  • Als je al een account had op het oude eTwinning-platform, meld je dan met datzelfde emailadres aan op het nieuwe platform en je kan onmiddellijk weer van start gaan.
  • Als je al een account had op eTwinning (het oude of het nieuwe platform) en je bent je emailadres vergeten waarmee je een account hebt, maak dan geen nieuw account aan maar contacteer je NSO via eTwinning@epos-vlaanderen.be. Als je niet hetzelfde emailadres gebruikt, dan zal je je oude account niet kunnen herstellen.

eTwinning is nieuw voor jou en je hebt nog geen eTwinning-account gehad.

  • Je moet eerst een EU-account aanmaken of registreren met je EU-account. Met dit account kan je meteen een eTwinning-account aanmaken.
  • Let op! Kies één van de volgende ‘member types’: Teacher, Student Teacher, Careers Councillor, Head Teacher / Principal, ICT Coordinator, Librarian, Pedagogical Adviser, School Psychologist of Teacher Educator. Je kan niet aansluiten bij eTwinning als je één van de andere ‘member types’ kiest. Koos je toch een fout member type, mail naar eTwinning@epos-vlaanderen.be en wij dienen een aanvraag in bij de Central Support Service om dit aan te passen.
  • Met je EU-account kan je je registreren bij eTwinning. Ga weer naar ESEP (European School Education Platform) en klik op ‘eTwinning’. Je zal dan de vraag krijgen of je een account wil aanmaken. Gebruik zeker hetzelfde emailadres voor je EU- en je eTwinning-account!
  • Wij van NSO Vlaanderen (National Support Organisation) moeten eerst je eTwinning-account valideren voor je aan de slag kan gaan. Dit gebeurt binnen de 2 à 3 werkdagen. Duurt het langer? Dan is er wellicht een probleem. Neem dan gerust contact met ons op via eTwinning@epos-vlaanderen.be.

Problemen?

  • Kan je je school niet vinden bij het maken van je eTwinning-account? Zijn de gegevens van je school veranderd? Ook dan neem je contact op met je NSO via eTwinning@epos-vlaanderen.be. Zij passen dit voor je aan. 
  • Heb je problemen met het toevoegen van partners in projecten of TwinSpaces? Met het aanpassen van je profiel? Probeer eens een andere browser. Wat niet lukt in Microsoft Edge, lukt soms wel met Google Chrome. 
  • Nog vragen? Aarzel niet om contact op te nemen met eTwinning@epos-vlaanderen.be!

Vragen kan je ook stellen tijdens onze TwinTalks: een 2-wekelijks online vragenuurtje. Elke 1ste woensdag en 3de donderdag van maand kan je via Teams je problemen aan ons voorleggen.